.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رجانیوز:میر حسین ازالگوی احمدی نژاد پیروی می کند
رجانیوز:میر حسین ازالگوی احمدی نژاد پیروی می کند

یکی از عمده ترین رسانه های حامی دولت، در تحلیلی نوشت میر حسین موسوی از الگوی احمدی نژاد برای ورود به انتخابات بهره می برد.

به گزارش شمال نیوز ، رجا نیوز در یادداشتی با اشاره به اینکه میر حسین موسوی قفل سکوت چند ساله خود را شکسته و قصد دارد به صورت مستقل از احزاب و جریان های سیاسی خود را در معرض رای مردم قرار دهد، این نوع ورود به انتخابات را الگو برداری از کیفیت حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گذشته دانسته و در تیتر یادداشت مذکور نوشته است:« میر حسین و بی نیازی از احزاب؛ خیز به سوی مدل احمدی نژاد».

نویسنده این یادداشت آورده است: سنجیدن رأی مردم بدون وابستگی به احزاب و گروههای سیاسی همان مدلی است که احمدی نژاد در سال 84 با آن وارد میدان شد و اتفاقا با اقبال عمومی نیز مواجه گردید. گرچه نتیجه رأی مردم در آن انتخابات و مواضع صریح رئیس دولت نهم درباره وامدار نبودن به احزاب و گروهای سیاسی به مذاق مخالفان خوش نیامد و این نکته را همواره به عنوان نقطه ضعفی در کارنامه وي می دانستند و با تکیه بر آن بعضاً به تخریب دولت می پرداختند، اما تجربه موفق این رویکرد در جلب افکار عمومی، جذابیت بیشتری برای برخی کاندیداها آن هم در فصل انتخابات فراهم می کند و به نظر می رسد این تجربه، میرحسین را که دست کم در 2 انتخابات در تعلیق آمدن و نیامدن نگه داشته بود، از سردرگمی نجات داده است.

وی سپس مروری بر سیر رفتارهای سیاسی اخیر میرحسین موسوی داشته و نوشته است:، راه اندازی سایت "کلمه" از سوی حامیان وی و تحلیل ها و چهره هایی که بر این سایت نقش می بندد که عموماً از ژنرال های حزبی نیستند، بی اعتنایی به اقدام خاتمی در طرح نام وی به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان، شکست سکوت چندین ساله خود با مرور بر کارنامه مدیریتش آن هم نه با رسانه های حزبی بلکه با همان سایت کلمه، نشان می دهد که او علاقه ای ندارد که زیر پرچم دوم خردادی ها به صحنه بیاید.

رجا نیوز در ادامه با اشاره به مصاحبه اخیر میر حسین موسوی با سایت کلمه و تاکید وی بر صادق بودن با مردم، نوشته است: این نوع گفتار البته سالها بود که در ادبیات دولتمردان منسوخ شده بود و دیگر معیاری برای سنجش میزان موفقیت دولت محسوب نمی شد اما در فضای گفتمانی ایجاد شده پس از دولت نهم اکنون میرحسین اینگونه ورود خود به عرصه سیاسی را رقم می زند و در پی مدلی است که رابطه دولت و مردم را بی واسطه احزاب و جریان های تابلوی سیاسی رقم می زند.

نویسنده در انتها آنچه را که مورد هراس جریان دوم خرداد است و البته امکان تحقق بیشتر آن نیز وجود دارد، مستقل به میدان آمدن میرحسین دانسته و ادامه داده است: آنها هر بار که نامی از میرحسین بردند، در واقع در پی آن بوده اند که پلی برای حضور در قدرت پیدا کنند و اینک رویکرد میرحسین حکایت از آن دارد که او نمی خواهد پلی برای ورود آنها به قدرت باشد. او در فضای گفتمانی احمدی نژاد مدلی را یافته که کاندیدا را بی نیاز از رفتن زیر بلیط احزاب می کند. در این چارچوب، اقدام خاتمی و طرح این موضوع که از میان او و میرحسین یک نفر کاندیدا می شود، فرار به جلو تفسیر می شود تا رقابت احتمالی میان او و میرحسین فروکش کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.336 seconds.